Sen jest dla słabych

10 Comments
Coraz więcej młodych osób ma problemy z zasypianiem. Powodów może być mnóstwo. Jednak nie wszyscy potrafią sobie z tym poradzić i często lekceważą to lub biorą tabletki nasenne, czy inne leki. W ten sposób powoli wyniszczamy swój organizm, który niechętnie jednak przez dłuższy czas będzie leki przyjmował. Pamiętajmy, że człowiek nie przeżyje bez dwóch rzeczy-picia i snu. Bo kiedy najintensywniej odpoczywamy a praca naszego serca ulega zwolnieniu? Więc czy są jakieś naturalne i skuteczne sposoby na kłopoty ze snem? Zacznijmy od początku.

Przyczyny bezsenności 
  • Największym wrogiem snu jest kofeina. Zbyt duża ilość spożywania jej powoduje długotrwałe problemy z zasypianiem. 
  • Drugie miejsce zajmuje stres-odwieczny kłopot większości ludzi. To właśnie przez niego, oprócz problemów ze snem, tyjemy, mogą pojawić się nerwobóle lub po czasie poważniejsze problemy ze zdrowiem. 
  •  Alkohol- cichy zabójca snu. Może się wydawać, że po dużej ilości alkoholu jesteśmy bardziej senni, nic bardziej mylnego. 
  • Ciężka sytuacja życiowa może powodować zaburzenia snu przez około miesiąc. 
 Sposoby na bezsenność
  • Regularna aktywność fizyczna-nie tuż przed snem.
  • Unikaj picia kawy, herbaty czy coca-coli przed snem. 
  • Jeśli chcesz obejrzeć film, wybierz relaksujący. 
  • W pokoju, w którym śpisz wyłącz telewizor, radio, zegarki elektroniczne. 
  • Śpij w wywietrzonym i dobrze zaciemnionym pokoju. 
  • Ureguluj proces wstawania i chodzenia spać. 
  • Weź kąpiel przed snem. 
  • Nie idź do łóżka głodna ani przejedzona. 
  • Wyeliminuj ewentualne środki pobudzające ze swojej diety. 
  • W łóżku śpij, nie jedz, nie oglądaj filmów, nie czytaj. 
  • Zrezygnuj z drzemek. 
  • Pij ziółka. 
  • Śpij w luźnej bieliźnie.
  • Jeśli długo nie możesz zasnąć, wstań zrób coś, ale nic co cię pobudzi i poczekaj aż znów odczujesz zmęczenie. 








10 komentarzy :

  1. Bardzo fajny i przydatny post!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście kofeina to wielki wróg snu. Mało osób pamięta, że jest ona np. w pepsi. I wiele osób ma przez to problemy ze snem.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! Dawno nie czytałam tak pożytecznego i interesującego tematu :3 Sen jest niezbędny dla naszego organizmu ale pamiętajmy też że co za dużo to nie zdrowo i ze snem też nie należy przesadzać tym bardziej że znam takich którzy potrafią spać 12 godzin i więcej D: Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, za dużo snu też nie jest wskazane oczywiście. Pozdrawimy też!

      Usuń
  4. Wonderful post.I like your blog! :)
    Follow4follow? Comment my recent posts,so I can follow you back. :)

    NEW POST:

    http://macadamialover.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post, ja raz w życiu miałam bezsenną noc tak ogólnie
    to nie mam problemów z zasypianiem i raczej się wysypiam czy
    położę się o 3 w nocy czy o 8 wieczorem :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post! Ja nie mam problemu ze snem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia genialne *.* Co do kofeiny, ona na mnie nie działa xD Kiedyś miałam zakuwać noc przed ważnym sprawdzianem, wypiłam 2 i po chwili zasnęłam :D

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za każdy miły komentarz! Zostaw swojego bloga, a na pewno zajrzymy i zostawimy coś po sobie.